Zahvaljujući novim pravilima oglašavanja na Fejsbuku protekli izbori su prvi na kojima je moguće pronaći podatke koliko su partije potrošile novca za reklamiranje.

Digitalni forenzički centar je koristeći zvanične podatke Fejsbuka utvrdio da je u periodu od 4. avgusta do 2. septembra Socijaldemokratska partija na reklamiranje potrošila najviše novca – 17.973 eura, dok su Socijaldemokrate u istu svrhu utrošile 17.621 euro.

Zvanična stranica Aleksa Bečić – Demokrate platila je oglašavanje na Fejsbuku 15.230 eura, Demokratska partija socijalista 14.634, a Građanski pokret URA 8.116. Sa stranice Zdravko Krivokapić – Za budućnost Crne Gore na sponzorisanje postova utrošeno je 2.336 eura.

Hrvatska građanska inicijativa na Fejsbuk reklamiranje potrošila je 612 eura, Albanska koalicija Jednoglasno 304, Albanska lista 200, Hrvastka reformska stranka 153, a Bošnjačka stranka 102 eura. Fejsbuk je uoči parlamentarnih izbora u Crnoj Gori uveo nova pravila političkog oglašavanja na toj društvenoj mreži i u našoj zemlji. Prema njima, svi politički oglasi morali su da prođu autorizaciju oglašavanja koja je sadržala informacije ko je platio oglas. Zahvaljujući tome, nedavno održani parlamentarni izbori u Crnoj Gori su prvi na kojima je moguće pronaći podatke koliko su partije potrošile novca za reklamiranje na najpopularnijoj društvenoj mreži u našoj zemlji.