Vijest sa fotografijom Cjenovnika iz neimenovanog lokala u Budvi sa skandalozno visokim cijenama bila je ovih dana u špici interesovanja brojnih regionalnih i domaćih portala.

Prema tvrdnjama portala Borba, oni su u posjed sporne informacije došli posredstvom sopstvenog izvora i to 18. jula, dok su se ostali dan kasnije (Srbija Danas, Alo, Blic, Montenegro Click, Volim Podgoricu i Standard) pozivali na društvene mreže .

Korisnici Tviter naloga, @edgewater707 i @FikoR87 objavili su identičnu fotografiju cjenovnika jednog lokala iz Budve, naziv takođe nisu naveli. Korisnik @edgewater707 je izrazio zaprepaštenje zbog vrtoglavo visokih cijena, komentarišući da su veće od luksuznog restorana u Majamiju, u kojem on radi. 

Uslijedili su neprimjereni i provokativni naslovi – Nije vam Budva Montekarlo, Neviđena bahatost!, E vala ste ga prećerali, Crnogorci odlijepili. Na taj način je dodatno naglašena  kritika na račun domaće turističke privrede, kao nastavak sveprisutne negativne kampanje s početka ljeta.

A šta je istina? ISTINA je da je riječ o fotografiji Cjenovnika room service Hotela Splendid, jednog od najekskluzivnijih ugostiteljskih objekata na crnogorskoj obali. Dakle, radi se o objektu kategorisanom sa pet zvijezdica a ne o neimenovanom lokalu iz Budve, te cijene ne bi trebalo da predstavljaju iznenađenje?!

Nama ostaje da se osvrnemo na još jednu u nizu lažnih objava, što potkrepljuje našu tvdnju o sve izraženijem neprofesionalizmu pojedinih portala koji sebe, nažalost, smatraju kredibilnim medijima.

S obzirom da su objave putem društvenih mreža i drugih naloga uglavnom stav ili utisak pojedinca o određenoj temi, to automatski ne znači i da su njihovi sudovi, ocjene, komentari objektivni, tačni. Štaviše, nerijetko su ostrašćeni, obojeni predrasudama, tendenciozni, uvredljivi, neprovjereni, netačni…

Uostalom, posljednju riječ o ovoj temi daće NTO i lokalne turističke organizacije na kraju sezone. Njihov posao je da objektivno sagledaju i valorizuju ovogodišnji prihod od turizma, tog za Crnu Goru itekako značajnog privrednog resursa.