Video istragu vodećeg ruskog opozicionara Alekseja Navaljnog, koji tvrdi da je predsjednik Vladimir Putin potrošio ogromna sredstva na ekstravagantnu palatu na Crnom moru, vidjelo je već više od 100 miliona ljudi samo desetak dana nakon objavljivanja. Tim Alekseja Navaljnog objavio je video snimak nakon što je on zatvoren po povratku u Moskvu iz Berlina, gdje se liječio od trovanja nervnim agensom novičok.

U video snimku se govori o navodnoj Putinovoj palati u odmaralištu Gelendžik, izgrađenoj neovlašćenim sredstvima članova užeg kruga Vladimira Putina, uključujući šefove naftnih kompanija i milijardere.

Kako bi osporili vjerodostojnost videa, iz Ministarstva vanjskih poslova Rusije su juče na svom Tviter nalogu napisali sljedeće: Da li su zapadni istraživački novinari već istražili zašto je u američko-njemačkom filmu ulaz u takozvanu Putinovu palatu ukrašen grbom Crne Gore?

Veliki broj ljudi je u komentarima pisao da MVP izmišlja, te da su namontirali sliku. Međutim, grb Crne Gore se zaista pojavljuje u filmu, pa nije riječ o montaži. Ta dezinformacija se brzo proširila i crnogorskim medijima. Pobjeda kasno sinoć objavljuje vijest: Na originalnom dokumentarcu tima Alekseja Navaljnog namontiran grb Crne Gore! Ubrzo to čine i Portal Analitika, Antena M (nakon reagovanja DFC-a izdali su demanti), a jutros i CDM.

Kako je zapravo došlo do toga da se crnogorski grb pojavi u dokumentarcu?

Sam Navaljni je u jednom dijelu napomenuo da su na nekim mjestima korišćena kompjuterski generisana grafika i renderi, pa može doći do manjih grešaka. U samom videu se više puta pojavljuje sporna kapija sa ruskim, a ne crnogorskim grbom (48:44 minut), kada je riječ o navodno stvarnom video materijalu. Međutim, crnogorski grb se pojavljuje na 59:35 minutu, na očigledno kompjuterski generisanom snimku, pa je tom prilikom došlo do greške onih koji su ga radili.

Da sumiramo, iz MVP Rusije nisu namontirali naš grb, kako su to tvrdili crnogorski mediji. Međutim, izostavili su ključnu informaciju da je na nekim mjestima korišćena kompjuterski generisana grafika, pa se propust zbog toga i desio. Izostavljanjem ove informacije, MVP Rusije je takođe obmanulo javnost i navelo ljude na određeni zaključak.